Rolling Stones Compleet Boek Recensie

Rolling Stones Compleet Boek Recensie Waardering ★★★★★

Het prachtig uitgeven en vuistdikke Rolling Stones Compleet boek, vertelt het verhaal van 365 nummers die de legendarische Engelse rockband sinds hun begin hebben opgenomen en uitgebracht. Uitgeverij WBOOKS heeft het aangedurfd om dit mooie, zeer rijk geïllustreerde, vuistdikke boek (752 pagina’s) in Nederlandse vertaling uit te brengen. De Franse schrijvers Philippe Margotin en Jean-Michel Guesdon hebben zich vastgebeten in het complete oeuvre van de Rolling Stones. Werkelijk over elk nummer hebben ze een grote hoeveelheid informatie, weetjes en achtergrondverhalen weten op te sporen. Wat het idee is achter de opname, wie er meespelen, waar de opnames hebben plaatsgevonden en zelfs wat de inspiratie was voor de band om het nummer op de plaat te zetten. Voor de “echte Stones fanaten” hebben de schrijvers bij veel van de liedjes nog een extra itempje opgenomen om nog meer verdieping te vinden. Of alle informatie ook echt klopt is uiteraard alleen voor de echte “Stones-wetenschappers” na te gaan. Maar een monnikenwerk waar met hart en ziel aan gewerkt is dat lijkt de Rolling Stones Compleet in ieder geval.

Een heel jaar lang, elke dag, alles te weten komen over de nummers van de Rolling Stones
De meeste lezers zullen Rolling Stones Compleet niet van voor naar achter lezen, alhoewel dat best mogelijk is, maar gebruiken om in te bladeren, te lezen en de bijbehorende nummers weer eens op de draaitafel te leggen. Je kunt je zelfs een heel jaar lang elke dag vermaken met dit prachtige boek. Of dit het ultieme boek is over de muziek van de Rolling Stones, valt uiteraard nog te bezien. Maar kansrijk voor deze titel is het zeker. Het enige nadeel (als je dat zo zou kunnen zeggen!?) van dit boek is dat de Rolling Stones nog actief zijn. Wat betekent dat we nog nieuwe nummers en opnames zouden kunnen verwachten in de komende jaren. En dan dekt de titel Rolling Stones Compleet, opeens niet meer de lading. Philippe Margotin en Jean-Michel Guesdon Rolling Stones Compleet is gewaardeerd met de maximale ★★★★★ (uitmuntend).

Recensie van Theo Jordaan

ROLLING STONES COMPLEET
Het verhaal van de 365 songs
– Schrijver: Philippe Margotin, Jean-Michel Guesdon
– Soort boek: monografie, Rolling Stones boek
– Uitgever: WBOOKS
– Verschenen: 16 oktober 2017
– Omvang: 752 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 49,95
– Waardering: ★★★★★ (uitmuntend) Theo Jordaan
…Meer Informatie en Bestellen >

Flaptekst Rolling Stones Compleet
50 jaar, 365 songs. The Rolling Stones Compleet vertelt over het verloop van een halve eeuw het hele verhaal van ”’s Werelds Grootste Rock & Roll Band”. Van de eerste plaat, met de eenvoudige titel The Rolling Stones, tot aan het back-to-roots bluescoveralbum Blue & Lonesome, onderweg stoppend bij de eigenzinnige, historische platen die de Stones een onmisbaar onderdeel van de muziekgeschiedenis hebben gemaakt: Beggars Banquet, Sticky Fingers, Exile On Main St. en Goats Head Soup. The Rolling Stones Compleet vertelt verhalen van insiders, noemt weinig bekende details achter het ontstaan van de nummers en vult dit aan met heldere overzichten van het productieproces en de technische aspecten. Ook komen de Stones zelf aan het woord. Het boek beschikt daarbij over meer dan 600 foto’s in kleur en zwart-wit, zowel officiële en iconische promotie- en actiefoto’s door professionele rockfotografen, als intiemere portretten door amateurs. Al met al is dit een nooit eerder gepubliceerde collectie, een chronologisch gearrangeerde reis langs de individuele nummers die rotsvast in de rockgeschiedenis gebeiteld staan. Een boek waar iedere Stonesfan zich uren mee zal kunnen vermaken.

Bijpassende Boeken en Informatie
Nieuwe Muziekboeken Overzicht